Door de goede begeleiding merk ik ondanks de leeftijd toch verbetering.
Maak direct een afspraak
Van ma t/m do kunt u van 08.00u-20.00u telefonisch een afspraak maken. Op vrijdag van 08.00u tot 17.00u.
073 623 2222
Praktijk in de buurt
Wat kost het mij?
Ben ik wel verzekerd voor fysiotherapie of moet ik dit zelf betalen? Ook voor al uw verzekeringsvragen kunt u bij ons terecht.
Ben ik verzekerd?

Verzekering

Soms horen we van patiënten terug dat zorgverzekeraars aangeven geen contract met ons te hebben. Wij hebben met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten. Mocht de zorgverzekeraar aangeven dat zij ons niet kunnen vinden, dan kunt u altijd vragen om ons te zoeken op onze AGB code: 04010430. Dit is ons kenmerk en hierop zijn wij altijd te vinden.
 
Een aanvullende verzekering, een basis verzekering, het eigen risico, chronisch of niet-chronisch....we begrijpen heel goed dat u soms door de bomen het bos niet meer kan zien. Jaarlijks worden de vergoedingen dan ook nog eens helemaal op zijn kop gegooid en veranderd en op een bepaald moment is het niet meer duidelijk of u de fysiotherapie nu wel of niet vergoed krijgt van uw zorgverzekeraar. Wij vinden het erg belangrijk dat het voor u zelf duidelijk is wat er wel en niet vergoed wordt. We besteden er daarom dan ook veel tijd en aandacht aan om u hierin service en maatwerk te leveren.

Wij vinden het belangrijk dat wanneer u bij ons onder behandeling komt, u niet voor verrassingen komt te staan. U zult daarom tijdens het maken van uw eerste afspraak altijd geinformeerd worden over hoe uw verzekeringssituatie betreft fysiotherapie in elkaar steekt. Het Centraal Bureau zal er de tijd voor nemen om dit met u door te spreken. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om ons te bellen vindt u hieronder een simpele uitleg omtrent de vergoedingen rondom fysiotherapie.
 

Aanvullende verzekering

De reguliere fysiotherapie (denk hierbij aan; last van de knie, enkel, rug, schouder etc.) komt altijd uit de aanvullende verzekering. In tegenstelling tot de basisverzekering is een aanvullende verzekering niet verplicht. Wanneer u een aanvullende verzekering heeft, worden de fysiotherapie behandelingen gewoon vergoed door uw zorgverzekeraar. De nota van uw behandeling zal dan ook direct ingediend worden bij uw zorgverzekeraar en deze zal door hen vergoed worden. Bij het aanspreken van uw aanvullende verzekering is het eigen risico niet van toepassing.
 

Basis verzekering

De basisverzekering is in Nederland een verplichte verzekering. Iedereen is verplicht deze verzekering af te sluiten. De basisverzekering wordt binnen de fysiotherapie alleen aangesproken bij een chonische indicatie. Hieronder vindt u de uitleg omtrent chronische - en niet-chronische indicaties. Alleen bij het aanspreken van uw basisverzekering komt het eigen risico om de hoek kijken.
 

Chronisch of niet-chronisch

Het moeilijke stukje binnen de fysiotherapie heeft te maken met het verschil tussen chronische en niet-chronische klachten. De zogenoemde chronische klachten zijn samengesteld door de overheid op de zogehete 'Lijst Borst". Op deze lijst staan een aantal aandoeningen genoemd die vergoed worden vanuit de basisverzekering. Wel zullen daarvoor eerst de eerste 20 behandelingen zelf betaald moeten worden OF vanuit de aanvullende verzekering betaald moeten worden. Vanaf de 21ste behandeling worden de behandelingen dan vergoed uit de basisverzekering. Bij het aanspreken van uw basisverzekering komt het eigen risico wel om de hoek kijken. Het kan dus zijn dat u na de 20 behandelingen, ook het eigen risico of een deel hiervan, nog zal moeten betalen. De enige uitzondering betreft de klacht Claudicatio Intermittens, hiervoor wordt 37x vergoed zonder eigen aandeel van de eerste 20 zittingen. 
Graag informeren wij u over uw eigen situatie, u kunt hiervoor contact opnemen met het Centraal Bureau. 
 

Zorgverzekeraars

FysioCompany heeft contracten met alle zorgverzekeraars. 
Alles over vergoeding van fysiotherapie
Er verandert jaarlijks erg veel binnen de vergoedingen voor fysiotherapie. We begrijpen dat dit voor u niet altijd goed te volgen is. We nemen dan ook graag de tijd om uw persoonlijke situatie met u door te spreken en aan u uit te leggen. U kunt ons hier altijd telefonisch voor benaderen of d.m.v. een contactformulier. Voor verdere informatie omtrent vergoedingen kunt u onze algemene pagina omtrent vergoedingen bekijken.
Ben ik verzekerd?