Maak direct een afspraak
Tijdens kantooruren (08.00u-17.00u) kunt u telefonisch een afspraak maken.
073 623 2222
Praktijk in de buurt
Wat kost het mij?
Ben ik wel verzekerd voor fysiotherapie of moet ik dit zelf betalen? Ook voor al uw verzekeringsvragen kunt u bij ons terecht.
Ben ik verzekerd?

Klachtenregeling

Klantenservice Fysiocompany

Een klacht over uw fysiotherapeut?
Indien u een klacht heeft over uw fysiotherapeut, dan is het aan te raden om dit altijd eerst met hem of haar te bespreken. Levert dit geen bevredigde oplossing op of spreekt u liever met iemand anders, zoekt u dan alstublief contact met de praktijkhouder of neemt u contact op met het Centraal Bureau van FysioCompany.

Externe klachtenregeling fysiotherapie
Daarnaast is FysioCompany aangesloten bij een externe klachtenregeling. FysioCompany heeft hiervoor een folder "Klachten over de behandeling door uw fysiotherapeut?" die u kan vinden in de wachtkamer van de praktijk. 

Wanneer u niet in gesprek kan gaan met uw fysiotherapeut en/of u bent niet tevreden met de geboden oplossing, dan is er voor u een wettelijk goedgekeurde klachtenprocedure. De Klachtenregeling Fysiotherapie biedt u een onhafhankelijke klachtenfunctionaris.

Op www.defysiotherapeut.com vindt u een formulier om een klacht in te dienen. U kunt ook telefonisch contact opnemen met het verzoek om ondersteuning van een klachtenfunctionaris te krijgen.

Geschillencommissie Fysiotherapie
Bent u niet tevreden over de geboden oplossing of over de klachtenafhandeling door de klachtenregeling? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie Fysiotherapie. Deze commissie geeft een bindend advies, zowel voor de fysiotherapeut als voor u. Wordt er een schadevergoeding gevraagd, dan kan deze in bepaalde gevallen worden toegekend.

Wilt u een oordeel van de geschillencommissie?
Dan betaalt u 50 euro als tegemoetkoming in de kosten. Als u ook een schadevergoeding eist, is dit 100 euro. Deze kosten moet u betalen, ongeacht of u in het gelijk wordt gesteld. In uitzonderlijke gevallen kan de commissie de verplichting tot een bijdrage kwijtschelden. Een geschil kunt u indienen met behulp van het formulier op www.defysiotherapeut.com
 
Klachten en Geschillencommissie FysiotherapieKlachten en geschillencommissie fysiotherapie
Secretaris Klachten en Geschillencommissie Fysiotherapie
Postbus 248 - 3800 AE  Amersfoort
Tel. 033 - 467 29 00 (u wordt doorverbonden)



Regionaal Tuchtcollege
Vindt u dat de fysiotherapeut een waarschuwing moet krijgen of, in het uiterste geval, zijn vak niet langer mag uitoefenen? Klachten over uw behandeling of beegening door een fysiotherapeut kunt u indienen bij één van de vijf Regionale Tuchtcolleges van de overheid.

Als het Regionaal Tuchtcollege het eens is met uw klacht, kan de fysiotherapeut worden berispt en in het uiterste geval mag hij zichzelf geen fysiotherapeut meer noemen. Als u wilt, kunt u een advocaat inschakelen die u vertegenwoordigd. 

Voor uitgebreide informatie over de procedures en formulieren voor het indienen van een klacht kunt u contact opnemen met de Regionale Tuchtcolleges, via: Tuchtcollege gezondheidszorg.

Fysiocompany logoDe Fysiotherapeut logoTuchtcolleges gezondheidszorg logoKoninklijk Nederlands genootschap voor Fysiotherapie logo

 
Alles over vergoeding van fysiotherapie
Er verandert jaarlijks erg veel binnen de vergoedingen voor fysiotherapie. We begrijpen dat dit voor u niet altijd goed te volgen is. We nemen dan ook graag de tijd om uw persoonlijke situatie met u door te spreken en aan u uit te leggen. U kunt ons hier altijd telefonisch voor benaderen of d.m.v. een contactformulier. Voor verdere informatie omtrent vergoedingen kunt u onze algemene pagina omtrent vergoedingen bekijken.
Ben ik verzekerd?