Adresgegevens
Boterbloemstraat 23
5317 NH Nederhemert
073-6232222 / Lokaal Fit 23: 06-21565006
Maak direct een afspraak
Van ma t/m do kunt u van 08.00u-20.00u telefonisch een afspraak maken. Op vrijdag van 08.00u tot 17.00u.
073 623 2222
Praktijk in de buurt
Wat kost het mij?
Ben ik wel verzekerd voor fysiotherapie of moet ik dit zelf betalen? Ook voor al uw verzekeringsvragen kunt u bij ons terecht.
Ben ik verzekerd?

Upright pro

« terug naar het overzicht
4 april 2019
Upright pro
Is een goede houding voor jou ook lastig? Ben je ook geïrriteerd als je partner of collega weer voor de zoveelste keer zegt dat je een slechte houding hebt? Geeft je langdurige slechte houding ook pijnklachten? Regelmatig krijgen we de vraag van patiënten: wat is nu een goede houding? Natuurlijk kunnen we ze daarbij helpen. Maar het veranderen van de houding blijkt in de praktijk vaak niet zo gemakkelijk te gaan. Vaak krijgen we dan ook de vraag of houding corrigerende kleding nu wel of niet werkt. “Of is er misschien een speciale band of tape?” Anno 2019 gaan we op zoek naar een mogelijke oplossing die past in deze tijd. We vonden de Upright Pro. Dit kleine apparaatje kun je vanaf 69 euro kopen,  je plakt het op je rug en koppel je aan een gratis te downloaden app op je telefoon. En daar is hij dan: de goede houding. Ten minste, als we alles moeten geloven. De reviews zijn van uiterst positief tot behoorlijk negatief. Wij gingen het voor jou uitproberen.

 
Onze Upright bestelden we online en de volgende werkdag hadden we hem al in huis. Dat is fijn. Beginnen maar. Het apparaatje wordt volledig opgeladen en we plakken hem op de rug. De app is geïnstalleerd en het apparaat en de app worden aan elkaar gekoppeld.  Je gaat rechtop zitten in een juiste houding en kalibreert deze houding met je telefoon. Je kunt aangeven of je met het apparaat zit (bijvoorbeeld tijdens een kantoorbaan), ermee zit en loopt of vooral in beweging bent. Aan de hand daarvan bepaalt de app hoe snel de Upright zal trillen bij een slechte houding. Deze instellingen kun je aanpassen: vanaf welke hoek hij gaat trillen en na hoeveel seconden in de verkeerde houding.
 
Zijn wij blij? Ja, we zijn blij. Er zitten wel wat haken en ogen aan. Want wat is nu een goede houding? Dat is voor ons een makkie, maar op internet lezen we dat mensen er soms ‘gek’ van worden omdat hij te pas en te onpas afgaat. Dan hebben deze gebruikers mogelijk de instellingen niet goed gedaan. Er zijn wel filmpjes, maar als jij zo iemand bent die niet de gebruiksaanwijzing leest voordat je ergens aan begint, kan het nog wel eens lastig worden. Wel doen dus. Of even je fysiotherapeut vragen wat een goede houding is. Ook is het apparaat vrij snel leeg en duurt het opladen vrij lang. Niet vergeten in de nacht aan de lader te leggen dus. Een andere keer lukte het niet om contact te maken tussen de Upright en de app. Dan heb je er dus ook niets aan. We stuurden een chatbericht naar de helpdesk. Binnen 5 minuten kregen we een antwoord (in het Engels) en konden we het apparaat weer resetten en werkte deze weer. Fijn om te weten: het trillen van het apparaatje is vaak alleen voor jezelf merkbaar.
 
Conclusie: Is je houding een hardnekkig terugkerend patroon en lukt het zelf niet om hiermee actief aan de slag te gaan? Dan is dit apparaatje wellicht wel iets voor jou. Behalve het aannemen van een goede houding is het verstandig om ook de juiste spieren te versterken. Vraag je fysiotherapeut naar goede oefeningen om je houding te ondersteunen.


 Upright pro afbeelding
 
Alles over vergoeding van fysiotherapie
Er verandert jaarlijks erg veel binnen de vergoedingen voor fysiotherapie. We begrijpen dat dit voor u niet altijd goed te volgen is. We nemen dan ook graag de tijd om uw persoonlijke situatie met u door te spreken en aan u uit te leggen. U kunt ons hier altijd telefonisch voor benaderen of d.m.v. een contactformulier. Voor verdere informatie omtrent vergoedingen kunt u onze algemene pagina omtrent vergoedingen bekijken.
Ben ik verzekerd?